OBCHODNÍ ZÁSTUPCE
PHARMA MANAGER
BRAND MANAGER
Mlékař Martinus Van der Hagen se s tímto palčivým problémem rozhodl bojovat. V roce 1896 začal pomocí takzvané Backhauseovy metody vyrábět speciální mléko pro děti. Svou recepturu nazval Nutricia a později tak pojmenoval i celou společnost. Na počátku 20. století se Nutricia stala průkopníkem i v oblasti vývoje a výroby klinické výživy pro lidi se specifickými výživovými nároky. Na svět tak přišlo první mléko pro diabetiky či jodizované mléko pro pacienty trpící strumou – onemocněním štítné žlázy. V roce 1946 jsme otevřeli vlastní laboratoře pro výzkum a následný vývoj prototypů našich výrobků a v tomtéž roce začali vyrábět pod značkou Olvarit i naše první zeleninové příkrmy pro děti. Nedílnou součástí naší práce je a vždy bylo i vzdělávání lidí. Od roku 1950 proto v Nutricii pracují dietologové, kteří pomáhají zdravotním sestrám a lékařům v oblasti výživy dětí a nemocných. Přes několik, byť úspěšných, výletů do světa běžných potravinových výrobků jsme se vždy striktně drželi našeho zaměření, a to vývoje a výroby speciální, na výzkumu založené výživy. Snad i proto se nám podařilo stát se lídrem v našem oboru a rozšířit naše produkty do celého světa. Dnes má Nutricia 34 poboček, ve kterých pracuje 5274 zaměstnanců. V roce 2007 jsme se stali součástí koncernu Groupe Danone. Tento důležitý krok nám přinesl další možnosti a otevřel cestu k novým zákazníkům na celém světě.
První mléko pro děti a počátek příběhu Nutricia
Stali jsme se průkopníkem v oblasti klinické výživy
Otevřeli jsme naše výzkumné oddělení a představili světu dětské zeleninové příkrmy Olvarit
Otevřeli jsme pobočku v České republice
Otevřeli jsme pobočku na Slovensku
Nutricia se stala součástí koncernu Groupe Danone
Nutricia se stala součástí skupiny Danone v roce 2007. Tento krok nám přinesl nové možnosti a přístup k dalším zákazníkům po celém světě. Díky decentralizované politice, kterou Danone vyznává, si nadále zachováváme samostatnost a užíváme si neformální firemní kultury, kterou jsme si v Nutricii společně vytvořili. Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. 100 % výrobků portfolia společnosti jsou dnes produkty zdravé výživy. Danone se věnuje i podpoře vědy, výzkumu a vzdělávání. Víte, že zakladatel Isaac Caroso začal v roce 1919 vyrábět jogurty proto, aby jimi pomohl bojovat s enormním výskytem střevních chorob dětí ve Španělsku? Nebo že se jogurty Danone nejdříve prodávaly v lékárnách? Více na danone.cz
Iniciativa 1000 dní do života vznikla z podnětu společnosti Nutricia ELN, která se dlouhodobě zabývá správnou výživou kojenců a batolat.
Cílem této naší iniciativy, kterou jsme se připojili k celosvětové iniciativě Světové zdravotnické organizace, je napomáhat aplikaci vědeckých poznatků z oblasti nutričního programování do praxe a podporovat vzdělávaní praktických pediatrů a sester v oblasti výživy malých dětí. Ambicí iniciativy 1000 dní do života je nasměrovat pozornost veřejnosti na důležitost budování správných stravovacích návyků v časném věku, nastartovat změnu chovaní rodičů a pozitivně tak ovlivnit celoživotní zdraví dětí.
Více na www.1000dni.cz
Správná výživa již v raném věku je důležitá pro zdraví dětí. Vždy ale nebývá optimální.
Společnost Nutricia proto již v roce 2011 iniciovala vznik komplexního vzdělávacího programu společenské zodpovědnosti Zdravý start, který je určen pro sestry pediatrických ordinací.
Hlavním cílem programu, sestaveného ve spolupráci s odborníky na výživu dětí a vzdělávání dospělých, je podporovat zdraví dětí prostřednictvím budování správných stravovacích návyků u dětí do tří let. Věříme, že společně s našimi partnery můžeme přispět k zdravému startu dětí do budoucna. Protože každé dítě se počítá!
Zdravý start spolupracuje s dalšími organizacemi či médii a získal i ocenění nezávislou porotou soutěže TOP odpovědná firma.
V roce 2012 udělila odborná porota soutěže projektu Zdravý start cenu za 3. místo v kategorii Odpovědný produkt a marketing.
Od roku 2012 je Zdravý start zařazen mezi registrované iniciativy platformy Evropské unie se zaměřením na výživu, pohyb a zdraví.
17. května 2013 proběhl Give & Gain Day (Den pro dobrý skutek). Jedná se o mezinárodní den firemního dobrovolnictví, kterého se účastní stovky firem a tisíce firemních dobrovolníků po celém světě.
Proč jsme se zapojili?
Věříme, že každý dobrý skutek se počítá. V souladu s našimi hodnotami máme chuť pomáhat tam, kde je to potřebné. Koncept Give & Gain Day nás zaujal širokým rozsahem, dobrou organizací a vstřícným přístupem ze strany pořádající platformy Byznys pro společnost. Díky široké nabídce mohli zaměstnanci věnovat svou energii a pomoc různým organizacím po celé České republice dle vlastního výběru. Díky naší iniciativě se projekt konal i na Slovensku.
Naší osobní zodpovědností, jako lídra na trhu kojenecké a dětské výživy, je vědět, co správná výživa znamená. Jenom tak může každý z nás efektivně šířit osvětu mezi rodiči a přispívat k trvalému zlepšování výživy dětí.
Absolvování e-learningového nutričního školení je proto povinnou součástí adaptačního procesu každého nového zaměstnance. Po ukončení školení certifikátem ambasadora správné výživy tak může každý z nás přispívat k naplnění společné mise. Každý z nás se počítá!
Naším společným cílem je přinášet zdraví co největšímu počtu dětí a také našim zaměstnancům. Zdravý životní styl je nejen o zdravé výživě, ale i o zdravém pohybu.
V rámci společenské odpovědnosti jsme uspořádali soutěž „30 dní v pohybu”. Do soutěže se celkem zapojilo 48 % zaměstnanců z divize ELN. Vítěz soutěže svým výběrem rozhodl podpořit školku Kličkova vila v Příbrami, které jsme věnovali šek v hodnotě 10 000 Kč, díky kterému školka zakoupila náčiní pro pohybové aktivity těch nejmenších. Každá pohybová aktivita se počítá!
V prvním půlroce 2013 jsme si dali za cíl naučit naše zaměstnance, jak správně třídit odpady a uplatnit získané poznatky v každodenním životě – nejen v práci, ale také ve svých rodinách. Proto jsme se zapojili do projektu Zodpovědná firma (ČR) / Zodpovědná organizácia (SR).
Ve spolupráci s partnery – společností Ekokom (ČR) a Envipak (SR) – jsme pro zaměstnance ELN připravili školení na téma: „Jak správně třídit”, které je nyní pevnou součástí našeho interního programu vzdělávání.
Školení se účastnilo 84 % zaměstnanců v ČR a 100 % zaměstnanců v slovenské pobočce.
Uvést teorii do praxe pomohla také soutěž „Go Green”, kde se výherci mohli zúčastnit jedinečné exkurze v třídící lince v Neratovicích. A nejen to. Připravili jsme také krátký návod, jak správně třídit odpady.
Třídění odpadu bylo také tématem letního teambuildingu, do kterého se zapojila celá firma.
Společnost Nutricia se zúčastnila i letošního 12. ročníku národní soutěže udržitelného podnikání Top odpovědná firma. Díky aktivitám zaměřeným na podporu správné výživy v raném období života, ale i díky odpovědnému přístupu k zaměstnancům či životnímu prostředím, jsme získali bronzový certifikát v kategorii Top odpovědná velká firma.
Ocenění ukazuje na to, že etický přístup k podnikání a zodpovědnost vůči společnosti nejsou pro nás jen prázdné fráze.
Státní zdravotní ústav a Ministerstvo zdravotnictví nás ocenily tímto titulem v kategorii malých a středních podniků. Máme z toho velkou radost. Nutricia se dlouhodobě věnuje péči o zdraví zaměstnanců. Pořádáme zážitková školení v oblasti bezpečnosti a první pomoci, organizujeme tematické Dny zdraví, podporujeme flexibilních formy práce, práci znevýhodněných zaměstnanců a work–life balance.
Superbrands je nejuznávanější nezávislou autoritou na světě v oblasti hodnocení a odměňování obchodních značek. Program Superbrands funguje v současnosti v 88 zemích světa. Udělení ocenění předchází důkladné výběrové řízení. Organizátoři nominují relevantní značky z databáze všech registrovaných trade–mark značek, kterou pro tento účel uvolní český patentový úřad (Úřad průmyslového vlastnictví). Dalším mimořádně důležitým prvkem výběrového řízení je spotřebitelský průzkum, který sleduje známost a oblibu značek a na jehož základě jsou vybráni semifinalisté soutěže. Konečné slovo má pak odborná komise Brand Council složená z profesionálů z oblasti businessu, komunikace, marketingu, médií a marketingového výzkumu. Ta hodnotí značky podle předem daných kritérií, jako jsou známost, budování brandu, akceptace inovace či prestiž. Titul Superbrand je pak udělován těm nejlepším značkám na trhu.
Do projektové kategorie soutěže TOP odpovědná firma jsme v roce 2012 přihlásili náš projekt Zdravý start. Skončili jsme na bronzovém 3. místě, což nás velmi těší, jelikož jsme za sebou nechali giganty Unilever a IBM. V hlavní kategorii TOP odpovědná velká firma roku 2012 jsme se umístili na 5. místě. Tento výsledek je především dílem našich zaměstnanců. Bez jejich podpory a zapojení do CSR aktivit bychom tohoto úspěchu nikdy nedosáhli.
Hewit Associates, největší poradenská a outsourcingová společnost v oblasti lidských zdrojů na světě, provádí pravidelně studii, na jejímž základě jsou vyhlašováni nejlepší zaměstnavatelé. V období 2009/2010 se do studie přihlásilo 58 společností z různých odvětví. O umístění v soutěži nerozhoduje žádná porota či subjektivní názor vedení, obor, jméno nebo velikost firmy. Nejlepším zaměstnavatelem se mohou stát jen ty firmy, jejichž zaměstnanci jsou vysoce motivovaní a shodují se v názorech s manažery. Žebříčky jsou sestavovány ve dvou kategoriích, a to: a) velké společnosti, b) malé a střední společnosti.
Loga ke stažení
Nutricia Advanced Medical Nutrition
NAHORU